4 tips til at holde formen i ferien

Ferie skal selvfølgelig bruges ligesom du har lyst til! Men hvis du gerne vil vedligeholde din hårdt optjente form, så kan du nemt gøre det med korte og effektive træningspas og ved at tænke en smule over, hvad du spiser. Vi giver dig her 4 tips til at holde formen i ferien.

Brug poolen til at holde formen

Cashback WorldHvis du holder ferie, hvor der er adgang til pool eller tæt på vandet, så er det oplagt at bruge vandet til at holde formen. Svøm nogle baner hver morgen, eller lav vandgymnastik. Har du nogensinde prøvet at løbe i vand eller holde fast i kanten, flyde og plaske alt hvad du kan med dine fødder? Det er noget pulsen kommer op af. Vil du svømme på din ferie, men du mangler svømmevenligt badetøj? Så klik en tur forbi Sportamore. Så kan du også lige få dig et par svømmebriller med på vejen – naturligvis med Cashback. Find det her.

Hvis du er løber

Cashback Keller Sports

Løber du normalt, så er det nemt at holde formen i ferien. Smid løbeskoene i kufferten, og brug dine løbeture til at udforske lokalområdet – en slags motions sightseeing. Løbetræning skal selvfølgelig ikke være det primære, når du er på ferie. Et godt råd er derfor at planlægge intervalløbeture – det er hurtigt og effektivt, og giver dig mest muligt tid til at nyde din ferie. Mangler du kort løbetøj til træning under sydens sol? Så tag et kig hos Keller-sports.dk. De har et stort udvalg af kvalitetsløbetøj til gode priser og med Cashback. Find det her.

Styrketræning på ferien

Du kan nemt vedligeholde din styrke, når du er på ferie. Brug 20-30 minutter – enten på ved poolen, stranden eller når du kommer tilbage på hotelværelset til at lave styrketræningsøvelser med egen kropsvægt. Squats, armstrækkere, lunges, mavebøjninger og jump squats er gode forslag til øvelser, hvor du ikke behøver andet end din egen kropsvægt! For at du får mest muligt ud af din træning på den korte tid, så kør øvelserne igennem som cirkeltræning. Kør f.eks. 15 gentagelser af hver ovenstående øvelse lige efter hinanden, hold 60 sekunders pause og start forfra.  Hvis du vil træne tungere uden at skulle besøge et fitnesscenter på din ferie, så er det en god ide at investere i en slyngetræner / suspension trainer. Den fylder ingenting i kufferten, og du kan ramme alle muskelgrupper – også de små som biceps og triceps. Vi har tidligere skrevet om godt udstyr til hjemmetræning – heriblandt suspension trainer. Du kan læse indlægget her.

  • Hvis du kender suspension traineren, så find inspiration til øvelser her.
  • Køb den originale TRX suspension trainer hos Bodystore med Cashback her.

    Formen bodystore

Formen og feriemad

Du ved det allerede, men strandformen kommer ikke kun ved hjælp af træning – ligesom den heller ikke kun forsvinder ved at springe træningspas over. Ferie er lig med god mad, og sådan skal det være. Masser af kulhydrater i form af brød, pasta og is går i hvert fald hånd i hanke med min personlige forestilling om en god ferie. Et godt råd er selvfølgelig at tænke over ikke at spise uhæmmet. Mærk efter og spis efter lyst – og ikke bare fordi, du er på ferie. Et andet godt råd er at købe en lille proteinpulver eller andet proteinkosttilskud (f.eks. proteinbarer). Så får du i hvert fald dækket dit proteinbehov (kulhydratindtaget tror jeg nemlig ikke, at du skal være bekymret for). Klik forbi Myprotein, som er en af Europas førende forhandlere af kosttilskud, og sikrer dit proteinbehov på ferien.

Mangler du andet til at holde formen i din ferie? Se alle vores sport- og fritidspartnere her.

Del dette indlæg...
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someonePin on Pinterest